Je bent praktijkeigenaar of werkzaam als fysiotherapeut en je agenda heeft nog wat gaten. Of je bent net gestart met je praktijk en je agenda loopt nog niet zo snel vol als je had gehoopt. Natuurlijk wil je continu aan het werk zijn, daarom kan het slim zijn gebruik te maken van de volgende online marketingtools om patiënten naar jouw praktijk toe te krijgen.
Social media advertising, jouw praktijk op Facebook en Instagram
Een goede manier om je naamsbekendheid en bereik te vergroten is door middel van social media advertising. Hierbij kan je bijvoorbeeld adverteren op Facebook en Instagram. Dit zijn twee van de grootste social media platforms waarmee je een immens groot bereik kan realiseren.
Hoe werkt dit adverteren dan?
Je kiest om te starten in welke regio je wil adverteren en waaruit je doelgroep moet bestaan van mensen die de advertentie mogen zien. Dit heet in marketingtermen ‘targeting’. Hierbij kan je bijvoorbeeld aangeven dat je alleen de advertentie wil tonen aan mensen die interesse hebben in sport of fysiotherapie. Maar ook kan aangegeven worden dat je advertentie getoond moet worden aan mensen die bepaalde pagina’s op Facebook volgen, bijvoorbeeld van een sportschool.
Hierna lever je beeldmateriaal en teksten aan die je wil gebruiken in de advertenties. Dankzij het algoritme van Facebook en Instagram kan je meerdere varianten van advertenties aanleveren, het algoritme stemt dan op basis van de ontvanger aan welke variant van de advertentie getoond wordt. Als Facebook en Instagram merken dat bij een bepaald beeld meer geklikt wordt op een advertentie, dan zal dit beeld vaker getoond worden aan andere Facebook- en Instagram gebruikers.
Je kan je ‘targeting’ nog veel gedetailleerder aanpassen, dit is een algemene samenvatting van de mogelijkheden. Er is daarnaast een Meta pixel die je kan gebruiken op je website, dit is een stukje code dat meet of bezoekers zich bijvoorbeeld aanmelden voor het gratis consult dat je aanbiedt. Zo weten jij en de adverteer platforms hoe je advertentiecampagne presteert.
Bovenaan in Google komen met ‘Google Ads’!
Om te adverteren in Google maak je gebruik van ‘Google Ads’.
Door het inzetten van Google advertenties wordt je website direct bovenaan de Google zoekpagina geplaatst, tegen betaling. Door een gericht budget in te zetten voor deze toppositie wordt de zichtbaarheid en vindbaarheid van je website significant vergroot. Je betaalt dan voor iedere keer dat iemand in Google op je advertentie klikt en naar je website wordt gebracht.
Stel je wil meer afspraken voor behandelingen van sportklachten. Je kan dan adverteren op de zoekopdracht: “wat te doen bij knieblessure”. Jouw advertentie komt dan bovenaan in de zoekresultaten. En zeg nou zelf: als jij iets zoekt op Google, scroll jij dan helemaal naar beneden?
Weeg af wat de kosten zijn om bezoekers naar je website toe te krijgen en wat de opbrengst is als iemand echt klant wordt. Als je voor een redelijk bedrag een patiënt kan werven die jarenlang bij je terugkomt dan is dat de investering zeker waard.
Om te adverteren via Google en social media is het aan te raden om een specialist in te schakelen. Dit zijn Online Marketeers die ervaring hebben met paid advertising.
Wil jij je agenda vullen?
Wij hebben jaren ervaring met social media en het adverteren in Google voor fysiopraktijken. Vanwege onze kennis van de branche weten wij hoe we advertenties moeten schrijven en welke doelgroepen resultaten opleveren. Dit zorgt ervoor dat je kosten bespaart door onze kennis en ervaring.
Wil jij aan de slag met online adverteren? Lees dan hier verder of neem contact op met Albert Schuurmans, online marketeer. Je kunt mij bereiken via 06-31945895 of via albert@fysionetworkx.nl
Ik zorg er dan graag voor dat jouw agenda gevuld wordt!